eService oraz Mastercard otrzymały eDukaty VII Cashless Congress w kategorii „Nowy produkt zmieniający rynek płatności bezgotówkowych”. To wyróżnienie za pilotażowe wdrożenie innowacyjnego rozwiązania LitePOS, korzystającego z technologii „PIN on mobile”. LitePOS, dzięki połączeniu smartfona z kompaktowym czytnikiem kart płatniczych, umożliwia bezpieczne przyjmowanie płatności i ich autoryzację kodem PIN. Dotąd takie rozwiązanie było zastrzeżone wyłącznie dla terminali płatniczych.
Projekt LitePOS, jednego z pierwszych na świecie rozwiązań wykorzystujących technologię „PIN on mobile”, to ważny krok w kierunku dalszego upowszechniania obrotu bezgotówkowego, a w szczególności płatności kartowych. Umożliwia on stworzenie w pełni mobilnego, a przy tym przystępnego cenowo urządzenia, które zapewni każdemu, nawet najmniejszemu przedsiębiorcy bezpieczne i wygodne przyjmowanie płatności od klientów - podkreśla Joanna Seklecka, prezes eService.
Rozwiązanie zbudowane przez eService i Mastercard polega na połączeniu smartfonów lub tabletów działających pod kontrolą systemu operacyjnego Android (od wersji 7.0 Nougat) oraz opracowanej przez eService aplikacji płatniczej LitePOS, z akcesoryjnym czytnikiem kart płatniczych firmy Ingenico, która była też odpowiedzialna za integrację wszystkich elementów rozwiązania, począwszy od czytnika, a skończywszy na monitorowaniu zaplecza serwerowego. Umożliwiło to stworzenie kieszonkowego zestawu obsługującego transakcje realizowane za pomocą kart chipowych i zbliżeniowych, a także technologii NFC w smartfonach (GPay, ApplePay itp.).
Jedną z unikalnych cech nowego rozwiązania, które wyróżniają je na tle innych prób wykorzystania smartfonów do przyjmowania płatności, jest możliwość wprowadzania kodu PIN karty płatniczej za pomocą ekranu smartfona. Odbywa się to dzięki zastosowaniu platformy uwierzytelniania mobilnego firmy MYPINPAD, zapewniającej tego typu operacjom najwyższe standardy bezpieczeństwa. Wykorzystywane technologie i możliwość bezpiecznej obsługi PIN sprawiają, że LitePOS jest jednym z pierwszych na świecie rozwiązań umożliwiających przyjmowanie smartfonem płatności o wartości przekraczającej 50 zł, która stanowi aktualną kwotę limitu dla transakcji bez PIN.
Pilotażowemu wdrożeniu nowej technologii towarzyszą badania opinii korzystających z niej użytkowników. Wynika z nich, że:
• Ponad połowa użytkowników rozwiązania pilotażowego deklaruje gotowość do zastosowania urządzenia we własnym przedsiębiorstwie. Część od razu zgłosiła chęć zakupu i użycia urządzenia.
• 66 proc. badanych chętnie korzystałoby z takiego urządzenia w trakcie zakupów (18% nie ma zdania, 16% miałoby wątpliwości).
• Wysoko oceniono możliwość płacenia zbliżeniowo (70%), a także innowacyjność (76%), prostotę użycia (73%) i wygodę (71%).
• Przedsiębiorcy dostrzegają potencjał w zastosowaniu urządzenia do obsługi płatności w działalnościach wymagających mobilności (zabiegi kosmetyczne w domu klienta, taxi itp.)
Rozwiązanie wzbudza szczególne zainteresowanie wśród przedsiębiorców, którzy potrzebują korzystać z przyjmowania płatności kartą ze stosunkowo niewielką częstotliwością. Przykładem mogą być osoby prowadzące usługi kosmetyczne, trenerzy personalni, usługodawcy branży budowlanej, serwisanci czy kurierzy.
eDukaty to nagrody Fundacji Rozwoju Obrotu Bezgotówkowego, które już po raz piąty zostały przyznane czołowym firmom i ekspertom rynku płatności bezgotówkowych. Tegoroczny, już drugi eDukat dla eService, jest efektem współpracy z organizacją płatniczą – Mastercard i partnerami – Ingenico, dostawcą nowoczesnych terminali i urządzeń płatniczych oraz MYPINPAD - dostawcą spersonalizowanych rozwiązań w zakresie uwierzytelniania transakcji, zaprojektowanych z myślą o komercyjnie dostępnych smartfonach i tabletach.
Link do strony artykułu: https://wm3.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/edukaty-dla-eservice-i-mastercard